onsdag 30 november 2011

LIA1 hos SJ AB i Sundsvall, dag 3

Klockan 06:15 ljöd alarmet i mobilen.

Efter en lugn frukost var det dags att röra sig till bangården, för att hämta tågsättet som vi skulle använda för turen till Sundsvall klockan 08:28. Växlade ner tågsättet till Centralstationen, och avgick enligt tabell från Stockholm. När vi hade lämnat Arlanda förlorade vi spänningen till drivningen och blev stående på linjen. Enligt "fisen", FIS - Felindikeringssystem, var oljetrycket i likriktaren för lågt. Efter de att vi hade verifierat att det inte sprutade olja i andra änden startade vi om "driven", den drivande delen i tågsättet, och vi kunde fortsätta våran färd.
Resten av resan gick bra, och vi kunde köra in den förlorade tiden och komma i tid till Sundsvall.

I Sundsvall var det sen dags för en kortare utbildning, där vi gick igenom hur man kopplade ihop en Rc tillsammans med en X2:a, med hjälp av ett övergångskoppel. Jag fick också ett tillfälle att testa på att växla med en Rc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar